حرف حق

اشعار و مقالات ومطالب خودم -مقالات برگزیده -تحلیل اخبار و بررسی بنیان تاریخ

حرف حق

اشعار و مقالات ومطالب خودم -مقالات برگزیده -تحلیل اخبار و بررسی بنیان تاریخ

شیطان


آدمی خواهد اگرسیر کمال


پیش پای اوهزاران سنگ وچال


در ره انسان دوشیطان در کمین


درمعیت بابشر  اندر  زمین


اولی شیطان نفس ادم است


پیروش هرکس که باشد نادم است


دومی از کبر خود بیچاره شد


بعدعمری در زمین اواره شد


چونکه ادم شد دلیل  طرد او


گشت ادم تا به اخر درد او


گفت یارب من فرشته بوده ام


راه طاعت بی ریا پیموده ام


من که از آتش پدیدار امدم


اینک ادم را به دیدار امدم


تابسازم غافل او را ازمسیر


تابگردد او به دام من اسیر


مانع بسیار درراهش نهم


چونکه مانع بوده انسان در رهم


حب دنیا گرشدآدم را سرشت


گربود حبش به قدر پاره خشت


اهرمن انجا نشیند در کمین


تا زند انسان غافل بر زمین


دزد در تاریکی. شب می رود


روشنی بیند  معذب  میشود


پرده غفلت اگربردل نشست


هرچه خواهد اهرمن ارد به دست


درمصاف اهرمن انسان ضعیف


چونکه انسان نیست شیطان را حریف


گربه حبل الله بشر انداخت چنگ


اهرمن از سختیش  اید به تنگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.