حرف حق

اشعار و مقالات ومطالب خودم -مقالات برگزیده -تحلیل اخبار و بررسی بنیان تاریخ

حرف حق

اشعار و مقالات ومطالب خودم -مقالات برگزیده -تحلیل اخبار و بررسی بنیان تاریخ

راز خلقت


تابدانم راز خلقت ،تابیابم رمزهستی


واله و سرگشته بودم


من که هستم، من چه هستم


مقصدو مقصودمن چیست


کردگاراز خلقت من از من انسان چه میخواست


زاده گردم،پا بگیرم


روزگاری برمراد است ،روزگاری سخت ودشوار


خوب باشم یا گنهکار


جاهل ودیوانه باشم ،مست باشم یاکه هوشیار


عاقبت پایان من چیست


سایه مرگ است ووحشت


خفتن درگور تاریک


یاکه دنیا را حسابی است


 هرنکویی راثوابی است


اخرشرهم عذابی است


برخلاف کل مخلوقات عالم 


ادمی را اختیاراست


عقل دارد تاکه باتدبیر وبینش


انچه را حیوان نداند ،او بداند


خواست یزدان ادمیزاد ،خود ببیند


خود بیابد


راه خودراخودبجویدخودبسازد


رستگاراست انکه دانست


ازچه آمد ،ازچه ماند،ازچه میمیردپس ازعمری 


که تقدیر است


زمین جبراست،زمان جبر است


ولی در اختیار ماست


 که ازجبری که درراه است


برای سیر در افاق


بسازد انچه رابال سفر ابزار میخواهد


زمین ائینه فردای انسان است


بدان ای انکه پنداری نهایت راحسابی نیست


تمام کارعالم را حسابی هست کتابی هست


عقابی هست ،ثوابی هست


گناهی راکه پنهان است


خدابیندبه صدتفصیل


ترا شرم آید از منکر اگرچشمی تورا بیند


ولی شرم ازخدایت نیست


برای لذت فانی ،برای میل شهوانی


زمان را میبری باجهل 


به قربانگاه نادانی 


ولی یک لحظه باخالق ،به تنهایی نمیمانی


نمیدانی مگرانسان ،اگرباحق عجین باشد


خدا بر او نظر دارد


خدا براو نظر دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.